خبرنگاران البرزی به پویش نجات قطره‌ها پیوستند

همایش همیاران “پویش نجات قطره‌ها” روز ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در عمارت مسجد فهرج پارک ملی ایران کوچک به مناسبت جشن سی‌امین رویداد، با حضور مدیران، اصحاب رسانه و فعالان محیط زیستی برگزار شد.

پایگاه خبری نورا نیوز نسترن کیوانپور مجری طرح پویش قطره ها در گفت و گو با پایگاه خبری نورا نیوز اظهارداشت: “پویش نجات قطره‌ها” از تیرماه ۱۴۰۱ با گروه هدف کودکان و نوجوانان در محله حصارک بالا کلید خورد. شرکت آب منطقه‌ای البرز نیز به دلیل دغدغه‌ بالایی که در حوزه فرهنگسازی مصرف بهینه آب دارد، با استقبال از این طرح، به عنوان برگزارکننده کلیدی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اذعان کرد: این پروژه با همکاری پایگاه خبری هزار و یک شهر و شرکت رنگسازی نیپون انجام می‌شود.
کیوانپور بیان کرد: به دلیل جنس رویداد و تنوع در محلات و فضاهای برگزاری، با شهرداری مناطق مختلف و شورای شهر کرج نیز همکاری داشته‌ایم.
وی یادآور شد:آن‌چه این پویش را از سایر فعالیت‌های فرهنگی متمایز می‌کند، استفاده از فضای شاد و کودکانه برای اقدامات فرهنگسازی است که در یاد و خاطرِ کودکان و نوجوانان بماند و موضوعات محیط زیستی را در ذهنشان نهادیه کند.
مجری طرح پویش قطره ها افزود: به همین دلیل تصمیم بر این شد که نقاشی دیواری را به پویش اضافه کنیم تا علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی، در قالب فعالیت هنری، با کودکان در خصوص مصرف بهینه آب گپ و گفت کنیم.
وی یادآور شد: تاکنون به دلیل استقبال بسیار بالای مردم استان البرز و درخواست‌های بسیار، موفق شده‌ایم ۳۰ پویش در سطح محلات مختلف استان البرز به خصوص محلاتی که از نظر فرهنگی و اقتصادی کم‌برخوردارتر هستند برگزار کنیم. چرا که به دلیل کمبود برنامه‌های فرهنگی و هنری، این محلات بیشتر مشتاق چنین برنامه‌های شاد و متنوعی هستند.
وی بیان کرد: محله‌هایی مثل ترک‌آباد، حصارک پایین، ملک‌آباد، شهرک ذوب‌آهن، اکبرآباد و اسلام‌آباد از جمله محلاتی بودند که با مشارکت بالا در برگزاری این پویش ما را همراهی کردند.
به گفته کیوانپور؛ اما پویش نجات قطره‌ها محدود به این محلات نشد. فرهنگسراها، سراهای محله، مهدهای کودک و مدارس استان البرز نیز به ما پیوستند. فرهنگسرای فردوسی، فرهنگسرای مهر، سرای محله گلشهر، فرهنگسرای شهدای حسین‌آباد، فرهنگسرای شهدای مدافع حرم، مدرسه حضرت خدیجه، مدرسه شهید غلامی، مدرسه شهید اوجانی، مهد کودک فرشتگان شهر در راستای فرهنگسازی مصرف بهینه آب ما را یاری کردند.
وی تاکید کرد: هم چنین یکی از بهترین و خاطره‌انگیز ترین رویدادها را در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برای کودکان مبتلا به معلولیت جسمی-حرکتی و اوتیسم برگزار کردیم که به دلیل استقبال مدیران مجموعه و مددجویان بناست برای سالمندان زن و مرد و هم‌چنین کهریزک تهران نیز به زودی رویدادی برگزار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: پویشی که اکنون در آن حضور دارید به دلیل درخواست خبرنگاران و فعالان محیط زیستی برای انجام یک رویداد نقاشی دیواری برای سنین بزرگسال کلید خورده است و بستری نیز برای تقدیر از مدیران همراه، مسئولان دلسوز استان البرز و کادر اجرایی این پویش در قالب ۳۰ رویداد گذشته است.
وی در پایان اظهارامیدواری کرد:امیدواریم با کمک و همراهی شما بتوانیم مصرف بهینه آب را در میان خانواده‌ها فرهنگسازی کنیم تا این مایه حیات را برای آیندگان نیز حفظ کرده باشیم.