آسیب‌های اجتماعی با بازی‌های رایانه‌ای سالم کاهش می یابد/لزوم انجام بازی‌های فکری فرزندان برای ترک بازی‌های رایانه‌ای

مدیر عامل شرکت بازی سازان گرد نشین گفت: بهترین راه ممکن برای دور کردن فرزندان بدون دردسر از بازی‌های کامپیوتری تنها بازی‌های فکری و معمایی است زیرا کودکان و نوجوانان تنها می‌خواهند خود را سرگرم کنند و راه درست سرگرم کردن را نمی‌دانند، در اصل والدین با نشان دادن راه درست می‌توانند فرزند خود را راهنمایی کنند.

پایگاه خبری نورا نیوز مسعود خوانساری در آیین رونمایی از برند بازی سازان گردنشین (گرگراک)در جمع خبرنگاران به اهداف شرکت بازی سازان گرد نشین گرگراک اشاره و اظهارداشت: همه ما می‌دانیم که پیشرفت تکنولوژی باعث دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر شده است. به عبارتی دیگر هر یک از افراد خانواده به تماشای تلویزیون، درگیر بودن با رایانه و اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای کمتر با یکدیگر صحبت می‌کنند. همین امر باعث سرد شدن روابط بین والدین و فرزندان شده است به طوری که آنان کمتر حوصله یکدیگر را دارند و نتیجه آن کم شدن عاطفه و علاقه در خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت مالک بزرگترین گنج ایران در نظر دارد از تمامی ظرفیت های موجود در همه زمینه ها در راستای تحقق اهداف والای خود با استفاده از نیروهای متخصصی که به همراه بزرگان و مسئولان استان البرز با هر آنچه که توان است گام در مسیر گذاشته است.

مدیر عامل شرکت بازی سازان گرد نشین اذعان کرد: در سال ۱۴۰۱ آغاز به تحقیقات؛ پژوهش و مباحث بسیاری با جامعه شناسان کشور نموده ایم که سرانجام حاصل آن در سال ۱۴۰۲ اقدام به ایجاد مرکزی برای رسیدن به اهداف خود کردیم.

خوانساری ، فرهنگ سازی در جامعه (کتابخوانی و …)
،ایجاد تنوع در خصوص پر کردن اوقات فراغت برای جوانان،ایجاد شور و نشاط در جامعه،بالا بردن میزان امید به زندگی در جامعه بخصوص در قشر آینده ساز ایران،بالا بردن تفریحات سالم بین مردم بویژه نوجوانان و جوانان ، ایجاد انگیزه برای رقابت سالم در جهت پیشرفت و … را از اهداف تشکیل این شرکت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد:در یک روز سرد زمستانی ایده ساخت یک بازی محیطی در ذهنم تبدیل به هیجانی غیر قابل توصیف شد. هیجانی که می دانستم هر آنچه رویا در سر دارم را به یک واقعیت غیر قابل انکار بدل می کند. پس بر آن شدم که زیر ساختی درست بر اساس استاندارد های روز دنیا بنا کنم و از تمام دوستان و عزیزانی که توان فنی و اجرایی داشتند دعوت کردم در این مسیر هم پای من باشند .

وی یادآور شد: طولی نکشید که سیل ایده ها به دایره فکر بازی روان شد؛ ایده ها یک به یک شکل گرفتند و در پی ساختار سازی بر آمدیم . پژوهش های علمی با کمک از دوستان و جامعه شناسان؛ ما را به آنچه در سر داشتیم نزدیک کرد . بیش از ۸ ماه زمان صرف ایده پردازی درمورد چگونگی بازی شد،گروهی جوان و جوان تر که  اهداف بسیار بزرگی در سر داشتند هر روز به وسعت موضوع افزودند.

خوانساری بیان کرد: از آنجایی که جامعه ما دیگر توان؛ پویایی و نشاط سال های قبل را از دست داده است؛ دیگر آنچه جوان خوانده می شود با استاندارد جهانی سال های زیادی فاصله دارد. بدیهی بود ما برای رسیدن به مقصد باید برای جامعه ای که تحت تاثیر  آثار مخرب تورم؛ دچار بحران بی اعتمادی شده بود شرایطی عادلانه فراهم می کردیم . جامعه ای که نه علاقه ای به خواندن کتاب نشان میداد و نه تلاشی برای بهتر زندگی کردن جواب می داد.

مدیر عامل شرکت بازی سازان گرد نشین اظهارامیدواری کرد؛ این شرکت متشکل از نیرو های متخصص به کمک بزرگان و مسئولان استان البرز با هرآنچه که توان نامیده میشود گام در مسیر گذاشته است. امید است که تمامی اهداف به درستی به سامان برسد؛ به امید روزی که آرمان شهرمان به دور از پلیدی ساخته شود .