ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به ۱۵ هزار البرزی نیازمند

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:‌ بیش از 15 هزار خدمت دندانپزشکی رایگان در مناطق کم برخوردار استان البرز ارائه شده است.

پایگاه خبری نورا نیوز محمد ناصری، مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز،‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج،‌ گفت: بیش از ۱۵ هزار خدمت دندانپزشکی رایگان در مناطق کم برخوردار استان البرز ارائه شده است.

این مقام مسؤول از آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: در این میان فعالیت ۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت در استان دارای واحد دندانپزشکی تشدید می‌شود.وی اظهار کرد: فعالیت واحد دندانپزشکی ویژه بیماران مبتلا به اچ آی وی در مرکز خدمات جامعه سلامت سبزه پرور نیز راه اندازی شده است که امیدواریم بخشی از نیاز این قشر را تأمین کند.

ناصری افزود: مراکز بهداشتی فعال در استان موظف هستند خدماتی همچون معاینه، آموزش بهداشت دهان و دندان، وارنیش تراپی، خدمات ترمیمی دندان، پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان و کشیدن دندان‌های غیر قابل نگهداری و جرم گیری را به انجام برسانند.

به گفته وی البرزنشینانی که قصد شرکت در این پویش را دارند، به ویژه گروه هدف کودکان ۳ تا ۵ سال، دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال و خانم های باردار تا یک سال پس از زایمان با مراجعه به مراکز خدمات جامعه سلامت در سطح مشمول خدمات دندانپزشکی می‌شوند.