گفتگو؛

هانيه در كتاب هايش اميد را به رشته تحرير درآورد 

اشاره: بسیاری از مردم می‌توانند انگیزه به زندگی و  پشتکاری مثال زدنی را از دختر معلولی به نام هانیه عرب بیاموزند. روحیه بالای این دختر توانسته رنگ زندگی را برای او و نزدیکانش عوض کند. تعداد این عده که توانمندی را به معلولیت گره زده اند در جامعه کم نیست و بسیاری از آنها قادرند […]

اشاره:

بسیاری از مردم می‌توانند انگیزه به زندگی و  پشتکاری مثال زدنی را از دختر معلولی به نام هانیه عرب بیاموزند. روحیه بالای این دختر توانسته رنگ زندگی را برای او و نزدیکانش عوض کند.

تعداد این عده که توانمندی را به معلولیت گره زده اند در جامعه کم نیست و بسیاری از آنها قادرند با اندک یاری از سوی کسانی که باید یاری رسان آنها باشند و حداقل با اجرای قانون جامع معلولین، زندگی خود را اداره کنند و حتی دیگران را از کار خود منتفع کنند.

هانیه عرب نویسنده جوان و هنرمندی که فلج مغزی (CP) مبتلاست و پیش از این مولف ٦ کتاب‌ با عنوان قهرمان عرصه زندگی ،تولدی دوباره ،پرواز بر بال عشق، آواي الفاظ حقوقي ، سفيران ساحل اميد در قوانين حقوقى و درياي باور را منتشر کرده است.

اين دختر جوان ٢٩ ساله كه داراي مدرك كارشناسي حقوق است به شكل مادرزادي از فلج مغزي كل اندام داراي ٩٥ درصد رنج مي برد و به سختي قادر به صحبت كردن است، از ۱۳ سالگي كار تاليف كتاب را آغاز كرده و اكنون در حال تاليف و آماده كردن هفتمين و هشتمين عنوان كتاب خود را در دست انجام دارد كه به زودي زير چاپ خواهد رفت.

بسیاری از ما وقتی با افرادی که با وجود محدودیت های فراوان در اوج امید زندگی می کنند و اطرافیان را نیز به سمت امیدواری سوق می دهند، روبرو می شویم از خودم خجالت می کشیم که با وجود سلامت کامل، از همه توان خود برای رسیدن به قله های موفقیت استفاده نمی کنیم و ناشکری لق لقه زبانمان شده است.

مطالعه كتاب دنيايم را آشكار كرد 

هانيه عرب كه روي ويلچر زندگي مي گذراند با شور و شوق وصف ناپذيري مي گويد : از كتاب خواندن لذت زيادي مي برم وهمين مطالعه مهارتهايم را آشكار كرده است.

وي اظهار داشت:کتاب خواندن تاثیرات باورنکردنی روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی شخصی و اجتماعی می‌گذارد و فواید فوق‌العاده‌ای بدنبال دارد.

عرب با وجود معلولیت شدید به گونه‌ای هنرمندانه به خلق كتاب پرداخته‌ که باور معلولیت با مشاهده آثار آن دشوار است و برای ادامه این مسیر چشم به حمایت مسئولان دارد و مي گويد: به رنگ زرد علاقه دارد و مي گويد: خیلی از افراد از تاثیر کتاب‌ خواندن روی ذهن اطلاع ندارند و نمی‌دانند که کتاب‌ خواندن از همان دوران کودکی چه تاثیری بر زندگی شان می‌‌گذارد.

پدر و مادر هانیه هر ۲ که از بازنشستگان آموزش و پرورش هستند با ابراز خوشحالی از حضور مان با تشریح علت معلولیت دخترشان گفتند: در زمان تحصیل هانیه مجبور بودیم در تهران ساکن شویم زیرا تا سوم دبیرستان او در مدرسه توانخواهان تحصیل می‌کرد اما بعد از گرفتن مدرک دیپلمش و بازنشستگی من و همسرم به شهرستان کرج مهاجرت کردیم و هانیه با علاقه بسیار دوره پیش‌دانشگاهی را از روش راه دور پشت سر گذاشت و در کنکور هم موفق شد و در چند دانشگاه از جمله دانشگاه الزهرا قبول شود اما به خاطر وضعیت جسمانی و عدم مناسب‌سازی محیط‌های دانشگاهی در نهایت دانشگاه مجازی نور طوبی را انتخاب کرد.

مادر هانیه در مورد استعداد فرزندش گفت: هانیه بسیار فعال و با انگیزه است و از طریق کامپیوتر با استادان دانشگاه، انجمن‌ها و مؤسسات خیریه و سایر مراکز در ارتباط است.

گفتنی است، هانیه عرب نویسنده معلول و مولف ۶ کتاب داراى  عناوین کشوری از جمله رتبه اول وبلاگ نویسی در نخستین جشنواره توانیاب و فضای مجازی در حوزه معلولین و رتبه اول استانی مسابقات قرآنی در رشته حفظ ،رتبه دوم بخش داستان نويسي از انجمن باور ، رتبه اول در مسابقات جشنواره تاريخ در مدارس استثنايي تهران، گواهينامه مهارت از مركز فني و حرفه اي را در کارنامه دارد./ فرزانه سیداسحقی پایگاه خبری نورا نیوز