نمایشگاه های مشاغل خانگی در همه شهرستان های البرز دایر می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از کار آفرینان، خیرین نیکو سرشت و دیگر مجموعه های مردمی دعوت کرد این اداره کل را درمسیر توسعه مشاغل خانگی، تقویت تعاونی ها و بهبود فضای کسب و کار در سطح استان یاری دهند.

دارایی  توسعه آموزش های مهارتی به ویژه در مشاغل خانگی را اقدامی راهگشا در ایجاد تحول در بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: با مشارکت فعالان اجتماعی بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ خود اشتغالی در کسب و کارهای خانگی در استان البرز فراهم خواهد شد.

وی افزود: توسعه مشاغل خانگی، تسریع در صدور مجوز های مربوطه و دیگر برنامه های حمایتی در دستور کار ویژه قرار گرفته است تا با مشارکت مردمی امسال تحول درحد انتظار جامعه در این زمینه را تجربه کنیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز تصریح کرد: رویکرد ما  فراهم کردن بستر برای تقویت مشاغل به ویژه مشاغل خانگی و توسعه تعاونی ها در سطح استان است و در این راستا  تلاش وافری در دستور کار قرار گرفته است.

دارایی گفت: دولت سیزدهم بهره گیری از مشارکت مردمی در رفع چالش های اجتماعی و اقتصادی را به  عنوان پایه و اساس حاکمیت مورد تاکید قرار داده است.

وی افزود: ضروری است فعالان اقتصادی، اجتماعی، معتمدین و خیرین البرزی برای تقویت نگرش خانواده ها به موضوع کار و اشتغال، آموزش، تولید و  بهبود کسب و کارها وارد صحنه شوند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره اثرات مثبت و راهگشای برپایی نمایشگاه دایمی مشاغل خانگی در کرج گفت: ما بنا داریم این اتفاق مهم را که در بستر توسعه کارآفرینی و اشتغال در مرکز استان البرز شکل گرفته در همه شهرستان های استان توسعه دهیم تا ساماندهی درحد انتظار مشاغل خانگی در سطح استان را تجربه کنیم.

دارایی همچنین در خصوص شناسایی خانواده های دارای شرایط و ثبت  در سامانه حامی گفت: در پوشش اجرای این طرح تا کنون اطلاعات مربوط به ۴۰۰ نفر از خانوارهای فاقد چتر حمایتی که با مشکلاتی مواجه هستند برای پیگیری و اقدامات اثر بخش در جهت رفع مشکلاتشان شناسایی شده اند.

وی در ادامه این گفت و گو به نشست اخیرش با ۱۵ نفر از پاکبانان شهر هشتگرد شهرستان ساوجبلا  اشاره کرد و افزود: در این نشست مشکل این عزیزان در بحث حقوق بازنشستگی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای رفع این مشکل پیگیری ها تا حصول نتیجه مثبت انجام شود.