مدیر عامل شرکت برق استان البرز معرفی شد

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به مشکلات قطعی برق در تابستان ۱۴۰۰ کشور اعلام کرد: بهینه سازی شبکه ها، توسعه نیروگاه ها و مدیریت مصرف برق اولویت کاری وزارت نیرو قرار گرفته است.

پایگاه خبری نورا نیوز حمیدرضا پیرپیران در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز افزود: پس از اتمام پیک مصرف برق تابستان امسال ، تلاش وزارت نیرو بری این بود که تکرار مشکلات تابستان های گذشته نداشته باشیم.

وی ادامه داد: برهمین اساس وزیر نیرو محوریت برنامه ها را بر عهده دارند و اواخر تابستان امسال کمیته های تخصصی برای توسعه انرژی و مدیریت برق تشکیل شد.

پیرپیران ادامه داد: در حوزه های توسعه و بهینه سازی نیروگاه ها، توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع و توزیع کشور و مدیریت مصرف برق برنامه های خوبی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف بر عهده یک کمیته تخصصی قرار گرفته که باید با مشارکت مردم میزان مصرف انرژی را در کشور پایین بیاوریم؛ سالانه بین پنج تا ۶ درصد رشد مصرف انرژی در کشور داریم که در جهان رقم بالایی است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت : باید مصارف انرژی را در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت و خانگی پایین آورد و در کنار مدیریت مصرف توسعه زیر ساخت ها نقش موثری در افزایش تولید برق و صادرات انرژی برای کشور دارد.

پیرپیران افزود: توسعه نیروگاه های خورشیدی و مقیاس کوچک در واحدهای تولیدی و صنعتی و ادارات نقش موثری در افزایش تولید انرژی و کاهش مشکلات در این بخش دارد که این مهم نیز در برنامه کاری است.

وی گفت : تمهیداتی اتخاذ شده تا تابستان سال آینده چهار هزارمگاوات نیروگاه خورسیدی در کشور وارد مدار شود.

در این آیین مسعود خواجه وند به عنوان مدیر عامل شرکت برق استان البرز معرفی و از خدمات حسن کریمی تجلیل به عمل آمد.