مدرسه خیری، مشارکتی زنده یاد فاطمه دمیرچی و زنده یاد حاج جعفر دمیرچی در کرج به بهرهبرداری رسید

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: اکنون ۵۰۵ مدرسه در کشور تک دانش آموزی هستند که این اقدام از افتخارات نظام اسلامی برای ارج نهادن به جایگاه تعلیم و تربیت است.

پایگاه خبری نورا نیوز رضا مراد صحرایی در آیین افتتاح مدرسه خیری، مشارکتی زنده یاد فاطمه دمیرچی و زنده یاد حاج جعفر دمیرچی در کرج افزود: اکنون نیز ۲۴ هزار مدرسه داریم که در آنها پنج تا ۱۰ نفر دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و در برخی مناطق معلم با بالگرد برای آموزش در مدارس حضور می یابد.
وی ادامه داد: اکنون تراکم دانش آموزی در مدارس کشور ۲۶ نفر است و در برخی مدارس بالای ۳۵ نفر تراکم داریم بنابر این در تلاش هستیم حتی یک مدرسه چنین نباشد.
صحرایی یادآورشد: همچنین سرانه آموزشی پس از پیروزی انقلاب افزایش یافته و اکنون پنج متر و ۲۲ سانتی مترمربع است که نقطه مطلوب برای این مهم هشت مترمربع است که تلاش های وافری در این زمینه در حال انجام است.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیران گفت: خیران به سمت ایجاد هنرستان سازی با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود.
وی ضمن قدردانی از تلاش ها و آینده نگری استاندار البرز در امر مدرسه سازی اضافه کرد: دولت سیزدهم در موضوع مدرسه سازی عملکرد متفاوتی دارد اگرچه همه دولت ها در این زمینه کوشا بودند اما رییس جمهور و معاون اول در دولت سیزدهم به جد این مهم را مورد تاکید قرار داده اند.

البرز جزو استانهای آخر به لحاظ سرانه فضای آموزشی است

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در این آیین گفت: استان البرز به لحاظ سرانه فضای آموزشی جزو استانهای آخر است که با تدابیر دولت سیزدهم در تلاش برای حل این مشکل هستیم.

” حمیدرضا خانمحمدی” افزود: تاکنون ۷۸ پروژه آموزشی با ۷۰۰ کلاس درس در دولت سیزدهم در استان تکمیل و بهره برداری شده و ۳۴ پروژه دیگر در حال احداث است.

وی تاکید کرد: رشد فزآینده جمعیت را در البرز به واسطه مهاجرت پذیری بالای آن شاهد هستیم که تاثیرات خود را در حوزه تراکم دانش آموزی دارد.

خانمحمدی یادآورشد: بر اساس برنامه های توسعه به ویژه برنامه هفتم توسعه درصدد توسعه فضاهای آموزشی در استانهای دارای تراکم بالای دانش آموزی هستیم.

وی گفت: بر این اساس هر چقدر بیشتر خیران پای کار برای توسعه فضاهای آموزشی باشند دولت موظف به تامین اعتبارات لازم است بنابراین حضور خیران یکی از راههای افزایش اعتبارات در این زمینه است.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تراکم دانش آموزی کشور را به ۲۵ نفر برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این آیین گفت: بیشتر مدارس این استان ۲ نوبتی هستند و اگر خیران پای کار نبودند مدارس کرج سه نوبتی می شد.

“علی حجر گشت “ یاد آورشد: همین امروز شاهد کلاس های ۵۰ نفره در کمالشهر کرج هستیم .

مدرسه خیری، مشارکتی زنده یاد فاطمه دمیرچی و زنده یاد حاج جعفر دمیرچی در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۹۷ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۸۵۸ مترمربع با ۹ کلاس درس ، ۲ کارگاه ، ۲ باب سالن اجتماعات و ۱۱ اتاق اداری پشتیبانی گشایش یافت.