معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان البرز گفت:

روستاهای بالای ۲۰ خانوار  البرز هدف طرح هادی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان البرز در حاشیه این بازدیدها اعلام کرد : از مجموع حدود ۲۸۸ روستای استان ۲۶۲ روستای آنها بالای ۲۰ خانوار هستند.

پایگاه خبری نورا نیوزمعاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان البرز در حاشیه   تور یکروزه خبرنگاران استان البرز از روستاهای هدف بنیاد مسکن با بیان اینکه  از مجموع حدود ۲۸۸ روستای استان ۲۶۲ روستای آنها بالای ۲۰ خانوار هستند،اظهار داشت:  بنیاد مسکن بر اساس قوانین ششم توسعه و مجلس شورای اسلامی  وظیفه تهیه و اجرای طرح های هادی درسطح  استان و روستاهای بالای ۲۰ خانوار را دارد.

امین کتابی نژادیان گفت : طرح هادی در بیش از ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است؛ امسال ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پارک کودک، پیاده راه سازی  و بهسازی معابر روستاهای البرز اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مقاوم سازی بیش از ۸۰ درصد مسکن روستایی البرز، بیان کرد: طبق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مجموع حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان البرز بیش از ۸۰ درصد این واحدها مقاوم هستند.بر این اساس حدود ۶ هزار واحد مسکونی تاکنون از محل کمک ها و تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی شده و مابقی توسط مالکان نوسازی و ایمن سازی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون حدود هشت هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای البرز وجود دارد که سالانه ۸۵۰ واحد آنها با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن مقاوم سازی می شوند و برای مقاوم سازی تمام آنها چشم انداز ۱۰ ساله ترسیم شده است.

وی افزود: همچنین طبق گزارش شرکت گاز استان البرز بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند هستند ضمن آنکه ۱۶۰ روستا به لحاظ آبرسانی تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارند که مشکلی  در تامین آب ندارند، آبرسانی به مابقی روستاها توسط بخش خصوصی انجام می شود.

مهدی سالار نیا مدیر بنیاد مسکن شهرستان نظرآباد   این روستا در بین مناطق روستایی استان البرز بیشترین شهید را تقدیم آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) کرده است  و دارای پیشینه طولانی تاریخی و فرهنگی است .

وی بیان کرد: مردم روستا به کار کشاورزی و دامداری سنتی و صنعتی مشغول هستند.طرح هادی توانسته است در کنار کمک به مقاوم سازی خانه ها، ۲۰ هزار متر مربع معبر نجم آباد را آسفالت کند و در امر جدول کشی و پیاده روسازی روستا سنگ تمام بگذارد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نظرآباد افزود: ۵۵ واحد مسکونی در روستای نجم آباد از محل تسهیلات بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم سازی شده و بخشی از واحدهای مسکونی منطقه نیز به سبک معماری زیبا ساخته شده و دارای استحکام بنا هستند.

سالارنیا بیان کرد:  البته در این روستا حدود ۱۴۵  واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی تشخیص داد شده که  بنیاد مسکن استان البرز برای نوسازی مابقی واحدها پای کار است اما در این میان تنها مشکلی که وجود دارد بحث ضمانت بانکی است که بانک های عامل استان البرز باید در این بخش به نحو ممکن باید  با روستائیان زحمتکش کنار بیایند.نجم آباد دارای بافتی زیبا و منحصر به فرد است و دراین میان برای مقاوم سازی کامل آن اهتمام دستگاه های اجرایی ضروری است.

آسایش عشایرگلدره در خانه های ایمن

رهاورد هادی خانه های زیبا و معابر سنگفرش برای روستاهای البرز  

مقصد بعدی سفر یکروزه خبرنگاران  منطقه عشایری گلدره در شهرستان نظرآباد بود که بنیاد مسکن در کنار خانه های کپری و کاهگلی نا ایمن ، واحدهای مسکونی مستحکم  و زیبا  برافراشته و زندگی ایلی و عشایری  سبک نوینی را در پیش گرفته است.

 

رهاورد هادی خانه های زیبا و معابر سنگفرش برای روستاهای البرز  

حدود ۳۱ هزار متر مربع عملیات بهسازی معبر در احمد آباد مستوفی در شهرستان نظرآباد  انجام شده است؛ این روستا ۵۰۷ خانوار با جمعیتی حدود یک هزارو ۶۰۰ نفر دارد.

محمد علی کوهدار مدیر بنیاد مسکن شهرستان ساوجبلاغ در این بازدیدگفت:  این شهرستان  دارای ۶۲ روستا است که ۵۹ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

وی افزود: جمعیت روستایی شهرستان ساوجبلاغ ۵۷ هزارو ۵۰۰ نفر است که  طرح بهسازی  در بیشتر روستاهای این شهرستان انجام شده است.