برای اولین بار در کشور

تشکیل کمیته پایش و رصد محموله های ورودی و خروجی از مبادی زمینی و هوایی در البرز

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت:کمیته پایش و رصد محموله های ورودی و خروجی از مبادی زمینی و هوایی استان برای اولین بار در سطح کشور تشکيل شد
پایگاه خبری نورا نیوز دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار نورا نیوز  ضمن پرداختن به فعالیت‌ها و اقدامات این کمیسیون در سطح استان البرز اظهارداشت:کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در اقدامی جهادی و مبتکرانه در جهت مبارزه با قاچاق سازمان یافته با تمرکز و نظارت بیشتر بر مناطق ویژه اقتصادی استان برای اولین بار در سطح کشور کمیته ای را با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کل کشور تحت عنوان کمیته پایش و رصد محموله های ورودی و خروجی از مبادی زمینی و هوايي استان با عضویت وزارت اطلاعات، اداره کل تعزیرات،پلیس امنیت اقتصادی، دادستان و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و به دبیری سازمان اطلاعات سپاه تشکيل گردید که وظیفه این کارگروه نظارت دقیق  رصد و پایش کلیه مناطق ویژه اقتصادی استان به ویژه منطقه پیام است.
یاسر نژادفلاح اظهار کرد: اولین جلسه این کمیته در هفته گذشته تشکیل شد و یکی از مصوبات آن بررسی و نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی‌های داخل مجموعه پیام‌بود.
وی ادامه داد: در جهت تحقق این مصوبه در اولین بازرسی از منطقه ویژه اقتصادی پیام ۶ مجموعه فعال این مجموعه مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت که منجر به کشف یک هزار دستگاه ماینر قاچاق شد.
این مسوول افزود: پرونده ماینرها تشکيل و برای بررسی و اعلام رای قطعی به مقامات قضایی سپرده شد.
یاسر نژاد فلاح بیان کرد:پس از اجرای طرح های پنج گانه از سال  ۹۹ که بنده در این کمیسیون حضور یافتم‌ ۶هزارو ۵۰۰ شغل به واسطه این طرح ها در استان ایجاد گردیده و با توجه به آمار وزارت صمت توانسته ایم شاهد افزایش ۴۰ درصدی تولید در محصولات مورد نظر باشیم.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده در استان بیان کرد: از جمله این طرح ها می توان به طرح اجرای شناسانه رهگیری لوازم یدکی خودرو اشاره کرد که تعداد  واحدهای فعال در این خصوص قبل از سال ۱۳۹۹ ، ۸۳ واحد بود که بعد از اجرای این طرح به ۹۵ واحد افزایش پیدا کرد.
وی اضافه کرد:رشد ۱۴ درصدی کارخانه های لوازم‌ یدکی در سطح استان از جمله دستاوردهای اجرای این طرح می باشد.
نژاد فلاح همچنین اظهار کرد: اجرای طرح شناسانه ره‌گیری کالاهای لوازم خانگی از دیگر طرح های اجرایی بود،در این زمینه نیز  قبل از سال ۹۹ تعداد واحدهای مربوطه ۴۰ واحد بود که هم اکنون بر اساس آمارهای ماه جاری بعد از اجرای طرح به ۹۵ واحد افزایش پیدا کرده که شاهد رشد ۲۵ درصدی در این زمینه می باشیم .
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز ادامه داد: در اجرای طرح شناسه ره گیری پوشاک که واحدهای فعال استان در قبل از سال ۹۹ تعداد ۶ واحد بود که با توجه به انجام طرح هم اکنون این تعداد به ۸ واحد ارتقا پیدا کرده و شاهد رشد ۳۳ درصدی در این حوزه بوده‌ایم.
نژاد فلاح تصریح کرد: در طرح لوازم آرایشی و بهداشتی همچنین تعداد واحدهای فعال قبل از سال ۹۹ حدود ۱۶۰ واحد بود که در حال حاضر به ۲۰۰ واحد رسیده که در این زمینه نیز شاهد رشد ۲۳ درصدی بوده‌ایم.
نژادفلاح  همچنین گفت: در ره‌گیری اجرای طرح های محصولات دخانی، برنامه جامع و طرح های ویژه‌ای از سوی وزارت صمت انجام شد، از جمله ساماندهی دکه های فروش محصولات دخانی و همچنین اجرای طرح مبارزه با قاچاق تلفن همراه، که در نتیجه بعد از اجرای این طرح شاهد رشد ۵۰ درصدی کارخانه های تولید موبایل در سطح استان هستیم.
نژادفلاح  اظهار کرد:در حال حاضر ۱۰ کارخانه در این زمینه مجوز تولید دریافت کرده اند و یکی از برندها تولید خود را شروع کرده و دیگری تا قبل از عید تولید خود را شروع خواهد کرد.
نژادفلاح افزود: کارخانه‌های دیگر نیز به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی کرد: نتیجه اجرای این طرح ها همانطور که قبلا اشاره شد اشتغال ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بود که ۴۰ درصد افزایش تولید محصولات را نیز در پی داشته است.
نژادفلاح در پایان دلیل اصلی توفیقات کسب شده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور را هم افزایی ایجاد شده بین اعضا  کمیسیون به ریاست استاندار محترم دانست و از تلاشهای جهادی تمام مدیران عضو کمیسیون تشکر کرد.