بیش از یک هزار حلقه چاه آب غیر مجاز در البرز شناسایی و مسدود شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به برداشت بی رویه از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان اعلام کرد: برنامه تشدید نظارت بر منابع آب زیرزمینی دردستور کار سال ۱۴۰۳ البرز قرار گرفته است.

پایگاه خبری نورا نیوز داوود نجفیان افزود: اکنون ظرفیت آب های سطحی و زیرزمینی استان البرز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که سالانه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آن مصرف می شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از یک هزار حلقه چاه آب غیر مجاز در استان البرز شناسایی و مسدود شد که امسال شمار زیادی چاه غیر مجاز در این استان رفع اثر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : وضعیت سفره های زیر زمینی استان و حتی سدها مناسب نیست و باید مدیریت آب را با جدیت دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: امروز این استان برای نجات سفره های زیر زمینی آب طرح های مختلفی تعریف کرده که از جمله آنها می توان به تکمیل ۲پروژه تغذیه مصنوعی دشت های کرج و ساوجبلاغ اشاره کرد.
نجفیان ادامه داد:با توجه به محدودیت منابع آبی یکی از اقدامات موثر برای کاهش مصرف آب در استان البرز و سایر مناطق کشور توجه به ترویج کشت تکلیفی است؛ باید نحوه کشت از اختیاری به تکلیفی تبدیل و متناسب با وضعیت آب و هوا الگوی کشت تعیین شود.
وی اظهار کرد: استفاده از آبهای بازچرخانی شده برای بخش کشاورزی و صنعت البرز در اولویت کاری استان البرز قرار گرفته و دراین زمینه زیر ساخت های مناسب تامین شده است.