در آستانه سالگرد شهید سلیمانی

درخواست یک محقق و نویسنده از استاندار  برای حمایت از اجرای طرح حماسی مثنوی  شامنامه سردار سلیمانی 

محقق و نویسنده ساکن البرز از استاندار  برای حمایت از اجرای طرح  حماسی مثنوی  شامنامه سردار سلیمانی درخواست کرد.
پایگاه خبری نورا نیوز شامنامه شهید سلیمانی قرار است درقالب مثنوی حماسه‌ی ملّی و جهانی تهیه و تدوین شود و از آن‌جاییکه از مقاومت و دفاع مقدس سخن خواهد گفت.
  نوعی تاریخ است ، اما از سوی دیگر چون بازتابنده هدف‌ها و آرمان‌های چهل ساله نطام جمهوری اسلامی ایران و جامعه است از تاریخ فراتر می‌رود و به فلسفه‌ی تاریخ نزدیک می‌شود، زیرا راست آن است که فلسفه‌ی تاریخ به معنای دقیق آن نیز به هر روی فراتر از یک تاریخ ساده می‌کوشد تا گذشته را از دریچه‌ی چشم اکنونی و حتی آینده ، یعنی آرزوها و آرمان‌های  تاریخ، بنگرد.
 بدین گونه‌ی فلسفه‌ی تاریخ و حماسه‌ی ملی به‌ویژه از نوعی که در شامنامه  پرورانده خواهد شد . بیش از همیشه به یکدیگر نزدیک می‌شوند.
○ شامنامه  شهید سلیمانی دريایی از حكمت ، معرفت،  صداقت ، اخلاق و درس زندگي خواهد شد  و خودآگاهي تاريخی و حماسی معاصر در ايران و شامات را به شعر و مثنوی به تصویر خواهد کشید .
○ آفرينش کتاب شامنامه مثنوی مقاومت سردار سلیمانی قرار است  آميزه‌ای  از اسطوره و تاريخ واقعی  مقاومت معاصر ایران و شامات باشد نه افسانه‌های کهن که بيشتر اساطيری اند و به شيوه‌ای کهن  بازگو شده‌اند.
○ قرار است درسایه عنایت الهی و حمایت مالی و سازمانی … در صددیم با تحقیق و پژوهش لازم سالهای مقاومت مبارزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  در دفاع مقدس وبا اهریمنان داعش  درشام را  به همت چند شاعر  مثنوی سرای معاصر در تراز شاهنامه فردوسی متنوی سرایی نماییم ودر قالب کتابی حماسی  برای علاقمندان حوزه هنر وادبیات شعر و شاعری ، عاشقان و دلدادگان آن اسوه مقاومت و رشادت مردی از جنس مهر ومُهر و محبت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر نماییم .
ما تمام تلاش خود را بخرج خواهیم داد تا این اثر فاخر حماسی در طراز شاهنامه حکیم فردوسی ،  مثنوی سرایی شده و تبدیل به اثری  ملی ، بین المللی گردد.
 در خصوص نگاه ملی وبین المللی به  شامنامه  تصمیم داریم  این اثر جهانی را  به  دو زبان  عربی ، انگلیسی ترجمه و درسطح کشور های جهان اسلام و دانشگاه های بین المللی توزیع نماییم .
درصورت حمایت مالی و سازمانی برای تحقیق و پژوهش کار و پای کار آوردن شاعران مثنوی سرای کشور  تمام تلاش خود را بخرج خواهیم داد تا کتاب  ” شامنامه ” در یکی از سالگرد های سردار شهید رونمایی  و انتشار یابد  و بحول وقوه الهی باهمکاری  سازمانها و نهادهای مرتبط با حوزه ادبیات مقاومت پخش ان در سطح ملی و بین المللی  انجام گیرد .