حماسه آفرینان ۹ دی تربیت شدگان مکتب فاطمی هستند

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: ۹ دی روزی است که ملت ایران حماسه خلق کرد و حماسه آفرینان این روز تربیت شدگان مکتب فاطمی هستند.

پایگاه خبری نورا نیوز آیت الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج باتبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: امسال سالروز این میلاد خجسته با سالروز حماسه ۹ دی ملت ایران تقارن یافته است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) الگوی تمام انسان ها اعم از زنان و مردان در عرصه های مختلف همچون سیاست است و کسی که در عرصه فاطمی تربیت شود در عرصه های مختلف حماسه ایجاد می کند که یک نمونه از این انسان های خدوم، صبور و شکور، «حاج قاسم سلیمانی» است.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی مردم را نشناختند و بصیرتی که مردم داشتند باعث شد آن ها حامیان خود را از دست بدهند چون به مقدسات مردم اهانت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دشمنان با نقشه های متعدد هدفمندی که از قبل طراحی کرده بودند به دنبال تخریب و تضعیف اهداف انقلاب بودند و بر این باور بودند که مردم ایمان خود را به انقلاب از دست داده اند ولی اقدامی کردند که باعث انسجام بیشتر مردم ایران شد و مردم با حضور به موقع باعث بیمه شدن انقلاب شدند و این فهم درست و بصیرت و زمان شناسی و اقدام به موقع تا امروز بوده است.

امام جمعه کرج افزود: دشمنان داخلی و خارجی بودند که جواب ملت ایران در مقابل فتنه و فتنه گری ها گرفتند و ملت ایران مانند ۹ دی کوبنده و قدرتمند خواهد بود.

وی اظهار کرد: ۹ دی برای همیشه به عنوان عبرت خائنان نظام جمهوری اسلامی ثبت و ضبط شد و نشان داد که محبت اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در گوشت و خون مردم مسلمان ایران است و در دفاع از ولایت با هیچکس تعارف ندارند و معجزه ای بود که ملت را با وحدت در دفاع از آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی دور هم جمع کرد و روز میثاق با ولایت است.

خدمات نظام اسلامی به بانوان تبیین شود

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به جایگاه بانوان از نگاه اسلام گفت: حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان باسالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به زنان فرمودند که «شما قبول کردید روز ولادت حضرت زهرا (س) روز زن باشد که برای شما مسوولیت و تکلیف به وجود می آورد؛ایشان ادامه داده اند که این نامگذاری یک حرکت نمادین و سمبلیک است که باید زن در صراط و راه این بانوی بزرگوار حرکت کند و عظمت و جلال برای زنان در این راه است، راهی که برای زنان عفاف ، دانش و لطف است و تربیت فرزند و زندگی خانوادگی و تمام زینت ها و فضلیت های معنوی در آن است».

امام جمعه کرج با بیان اینکه امام راحل مسیر حرکت را مشخص کرد، اظهار کرد: موضوع نگاه ویژه اسلام به جایگاه بانوان باید مکرر تبیین شود به خصوص در زمینه خدمات و شرایطی که برای بانوان در دوران انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف فراهم شده و مقایسه آن با دوران طاعوت و دیگر کشورهای مدعی حمایت از حقوق زنان.

وی گفت: باید این مسایل مکرر گفته شود تا معلوم شود که خیلی از مسایلی که این ها برای حمایت از زنان می گویند و آن ها تازه چندسالی است که آغاز کرده اند، اسلام قرن ها قبل گفته است

امام جمعه کرج افزود: این کشورهای مدعی حمایت از حقوق زنان تازه چندسالی است که حق رای به زنان داده اند و استقلال مالی زنانشان را به رسمیت شناخته اند ولی اسلام از ابتدا گفته که زن مستقل است و صاحب مال می شود و به زن حق رای داد که در غدیر خم دیده شد تمام زنان آمدند و با حضرت علی (ع) بیعت کردند که این بیعت همان رای دادن است.

انقلاب اسلامی ایران نقطه ای برای شروع وحدت در جهان اسلام شد

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تصریح کرد: بایستی حماسه ۲۲ بهمن سال ۱۵۷ ملت ایران و ایثار و از خودگذشتی و معرفت دینی رهبری انقلاب اسلامی برای گم نشدن اهداف الهی ومقدس انقلاب در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی به خوبی بازگو شود زیرا امام راحل (ره) فرموده اند« انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست و نقطه ای برای شروع وحدت در جهان اسلام است.»

وی گفت: انقلاب اسلامی به رغم تمام دشمنی هایی که در حقش وارد شد وارد چله دوم شد اما رنگ دشمنی ها و روش کار تغییر کرد است و دیماه به عنوان ماه رشد و بصیرت هم به ماه بهمن اضافه شد.

امام جمعه کرج، فرا رسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ، روز مقاومت، رحلت آیت الله مصباح یزدی، روز ۱۹ دی و روز ۲۶ دی را از جمله وقایع دی ماه عنوان کرد و افزود: اگر ماه بهمن ماه توانایی و قدرت امام در رهبری نهضت است دی ماه یادآور قدرت رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی ) و بصیرت مردم در حفظ انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: حماسه ۹ دی با ارتحال عمار انقلاب علامه مصباح و شهید حاج قاسم سلیمانی پیام های زیادی دارد، یعنی دشمنان دائم در حال نقشه کشیدن برای زمین گیر کردن اهل ایمان هستند تا جایی که با ترور و حفظ فیزیکی به هدفشان برسند این کار را می کنند و تلاش می کنند با دروع پراکنی و تهدید اهداف مورد نظر خود را حذف شخصیتی و فیزیکی کنند.

حاج قاسم مالک پاسداری از انقلاب اسلامی بود

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: در راه پاسداری از انقلاب اسلامی ۲ گروه سرباز و افسر لازم داریم که یکی با سلاح بجنگند و دیگری با زبان خود بصیرت افزایی کند که یکی از نمونه های این جنگ در صدر اسلام جنگ صفین بود که مالک اشتربا سلاح خود می جنگید و در طرف دیگر عمار یاسر با بصیرت افزایی جنگ روانی دشمن را خنثی می کرد.

وی افزود: جنگ در جبهه نرم و ادارک خیلی سخت تر از جنگ فیزیکی است و این جنگ بصیرت می خواهد یعنی قدرت تشخیص حق و باطل و بلافاصله موضع گیری در جهت جبهه حق است.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: در چله دوم انقلاب بحث بصیرت بسیار مهمتر از دیگر مباحث است زیرا میدان مبارزه حق و باطل بسیار پیچیده و عمیق شد و چند بُعدی است و مهمترین مورد هدف در این جنگ تغییر اراده و ایمان افراد است و در این جنگ یا باید اسیر و تن به ذلت داد یا قوی شد.

امام جمعه کرج گفت: در میدان بصیرت بخشی ،یکی از شخصیت های بصیر عالم ربانی مجاهد نستوه فقیه حکیم و شخصیت معنوی و اخلاق مرحوم آیت الله مصباح یزدی است که ۱۲ دیماه سالگرد وفات این شخصیت است که در عرصه های مختلف فکری و سیاسی انقلاب تاثیرگذار و ماندگار شد و بزرگداشت این شخصیت به معنای بزرگ نگه داشتن راه و شیوه ایشان است.

وی افزود: مرحوم علامه طباطبایی درباره ایشان فرموده بودند که فکر او هیچ چیز زائد و دورانداختنی نداشت و دارای یک مکتب هدایتی کم نظیرو ابتکار و نوآوری بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی او را یکی از افرادی که عقبه تئوری نظامی داشتند، یاد کرد.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: این شخصیت در جهاد تبیین در بزنگاه ها بی نظیر بود و به خوبی دشمن را می شناخت و به خوبی وارد میدان افشاگری می شد و از ملامت هیچ ملامت کننده ای ترس نداشت و بدون مصلحت اندیشی عافیت طلبانه و بدون لکنت و با بیانی شفاف برای مخاطبین مطلب را بازگو می کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اندکه زبان گویا در اظهار حق داشت.

وی اضافه کرد: دشمنان شخصیتش را زیاد ترور کردند زیرا ارزش های انقلاب را تبیین می کرد که حق گویی همیشه دشمن درست کن است و اهل بصیرت بود و سه مولفه اسلام شناسی دشمن شناسی و اقدام به موقع داشت که این ویژگی ها او را عمار انقلاب کرد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: ماه دی علاوه بر عمار، مالک هم داشت که مالکش سپهبد بسیجی حاج قاسم سلیمانی که شیعه یک تراز در دوران غیبت است و یاور امامش و جبهه حق بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، روش سلیمانی را یک مکتب خواندند که فقط یک فردی که باید تجلیل شود نیست بلکه در جایگاه فرهنگ و اندیشه قرار گرفته است.

امام جمعه کرج اظهار کرد: مکتب چارچوبی از ارزش هاست که اهداف فکری و علمی و عملی فرد در جامعه را معین می کند و حاج قاسم سلیمانی با فکر ، اندیشه، مجاهدت و با بدنی قطعه قطعه یک مکتب برای رهروان راه انقلاب و عزت و استقلال شده است ، همان مکتب اهل بیت (ع) و امام (ره) که با آن دشمنی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: این شهید والامقام مولفه ای مثل ایمان به خدا و بی اعتمادی به نظام سلطه داشت و حاج قاسم سلیمانی اهل جنگ و تطبیق نظامی بود اما با باورهای الهی و ارتباط با خدا بود و دستاوردهایی داشت که با افکار مادی قابل درک نیست.

وی افزود: حاج قاسم فقط یک فرمانده قوی در مقابل دشمن به کمک جبهه مقاومت نرفت و با استفاده از امکانات داخلی همان کشورها آن هارا مقتدر کرد و انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی را به گروه های مقاومت و جهان اسلام صادر کرد.

رژیم صهیونیستی در غزه در حال جان کندن است

امام جمعه کرج با اشااره به حوادث جنگ غزه تصریح کرد: حاج قاسم پدیده ای دائمی در مقابل رژیم صهیونیستی و نفوذ آمریکا و دیگر کشورهای استکباری به وجود آورد که امروز آثارش دیده می شود و به زعم باطل عده ای که فکر می کنند ما در آنجا حاضر نیستیم بلکه بدانند حاضر هستیم که دشمن وقتی در مقابل مقاومت کم می آورد سردار سید رضی را در خانه اش ترور کرده و به شهادت می رساند.

وی با بیان اینکه این حرکات یعنی رژیم غاصب صهیونستی در غزه در حال جان کندن است، گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند که انتقام از او گرفته خواهد شد و مقدمه این انتقام که رزمندگان و سپاه اسلام از او خواهد گرفت همین مرگی است که روزهای جمعه در مصلاهای نماز جمعه بیان می کنید.

آیت الله حسینی همدانی افزود: اسراییل باید بداند که نمی تواند چاهی که برای خودش در غزه حفر کرده از آن خارج شود و در این جاه مدفون خواهد شد.

وی یادآور شد: به تازگی سید حسن نصرالله را هم برای شهادت تهدید کرده اند که نمونه دیگری از جان کندن های آن هاست.