البرز نیازمند توجه ویژه مسئولان است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست هم‌اندیشی رفع مشکلات ایثارگران که با حضور مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، بابیان اینکه استان البرز، استانی مهاجرپذیر است، گفت: زیرساخت‌های خدمت‌رسانی در استان با جامعه هدف برابری ندارد لذا برای خدمت‌رسانی به ایثارگران نیازمند توجه ویژه مسئولان هستیم.

پایگاه خبری نورا نیوز به گزارش «ایثار» استان البرز، میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در استان البرز ضمن بازدید از روند ساخت پروژه مسکن ایثارگران در سیاهکلاهان در جلسه‌ای با مدیرکل و مجموعه تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در خصوص مشکلات استان به‌ویژه ایثارگران به گفتگو پرداخت.
سلیمان رستمیان در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا، بابیان اینکه استان البرز، استانی مهاجرپذیر است، گفت: ما درمجموع میزبان ۱۷ هزار ایثارگر بومی و میهمان در استان البرز هستیم که متأسفانه زیرساخت‌های خدمت‌رسانی در استان با جامعه هدف برابری ندارد و از طرفی هم قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران متناسب با نیازهای ایثارگران نیست.
وی افزود: جامعه هدف بنیاد استان البرز گسترده است و ظرفیت بنیاد در بخش‌های مختلف برای خدمت‌رسانی کم است، لذا برای خدمت‌رسانی به این عزیزان نیازمند توجه ویژه مسئولان هستیم.
رستمیان در ادامه مسکن را یکی از مهم‌ترین مشکلات ایثارگران در استان البرز عنوان کرد و افزود: عمده مراجعات ما به بنیاد در خصوص وام، اشتغال و مسکن است که باید در این راستا تدابیری بیاندیشیم.
وب در ادامه به روند ساخت پروژه مسکن ایثارگران در سیهکلاهان اشاره و تصریح کرد: مجموعه استان البرز به‌ویژه استاندار محترم نگاه ویژه‌ای به ایثارگران دارند لذا این پروژه پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استانی و رفع مشکلات و همچنین انتخاب پیمانکار سال گذشته در سفر استانی جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون محترم رئیس‌جمهور  و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کلنگ زنی شد.
متأسفانه علی‌رغم تأکیدات صورت گرفته توسط مسئولان در خصوص تسریع در ساخت این پروژه بازهم درروند ساخت با مشکلاتی مواجه شدیم که پس از پیگیری‌های متعدد تا حدودی رفع شده است، بیش از ۵ هزار ایثارگر البرزی فاقد مسکن هستند و از تسهیلات بانکی نیز استفاده نکرده‌اند و با ساخت این پروژه حجم زیادی از مشکل تأمین مسکن ایثارگران این استان مرتفع خواهد شد، لذا تمام تلاش مجموعه اتمام این پروژه است.
اروز نیز در ادامه با تقدیر و تشکر از مجموعه بنیاد البرز در خصوص رفع مشکلات ایثارگران، گفت: مشکلات استان را درک کرده و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات ایثارگران به‌کار خواهیم بست.
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: افزایش سهمیه وام برای ایثارگران میهمان، رفع مشکلات بیمه عمر و حوادث و تخصیص وام‌های قرض‌الحسنه ازجمله اقداماتی است که با انجام آن تلاش خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات ایثارگران در استان مرتفع شود.